ختنه مقالات علمی

فواید ختنه نوزادان پسر


Warning: getimagesize(https://www.yahoosalamat.com/wp-content/uploads/2024/06/فواید-ختنه-نوزاد-0.jpg): Failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/aanrmxsf/public_html/wp-content/themes/medizin/framework/class-image.php on line 120
فواید ختنه نوزاد کلینیک یاهوسلامت

فواید ختنه نوزادان پسر

در مورد ختنه نوزادان و درست بودن یا نبودن آن صحبت های زیادی به میان می آید که برخی اوقات تصمیم گیری برای انجام این کار را برای والدین سخت می کند. با اطلاع از فواید ختنه نوزادان پسر می توان تردیدها را کنار گذاشت و با خیال راحت در مورد انجام آن و موعد ختنه تصمیم گیری کرد.

در این مقاله با کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت) به مدیریت دکتر عباس معین متخصص اطفال همراه باشید تا مطالب مفیدی در خصوص فواید ختنه نوزادان بیاموزید. برای رزرو نوبت ختنه می توانید با شماره های ۰۲۱۷۶۷۰۰۹۱۹ و ۰۹۰۳۸۶۱۵۸۱۵ تماس حاصل فرمایید.

فواید ختنه نوزاد چیست؟

ختنه نوزادان پسر فواید زیادی در پی دارد که برخی از آنها در نوزادی و کودکی و برخی دیگر در بزرگسالی او را از برخی بیماریها مصون می دارد. در اینجا با برخی از فواید ختنه نوزادان پسر آشنا می شویم:

  • ختنه خطر ابتلا به عفونت های ادراری در پسران را کاهش می دهد به طوری که در نوزادان پسر ختنه شده احتمال ابتلا به عفونت ادراری ۱ در ۱۰۰۰ و در نوزادان ختنه نشده ۱ در ۱۰۰ می باشد.
  • ختنه موجب می شود خطر ابتلاء به سرطان آلت تناسلی در بزرگسالی کاهش پیدا کند. مطالعات نشان داده اند که مردانی که ختنه شده اند در مقایسه با مردان ختنه نشده ابتلاء کمتری به سرطان آلت تناسلی داشته اند.
  • پوست پوشاننده کلاهک آلت محل مناسبی برای تجمع آلودگی و باکتریها می باشد. ختنه موجب می شود تا این پوست برداشته شود و حفظ بهداشت و شستشوی این ناحیه نیز راحت تر باشد.
  • ختنه موجب می شود خطر ابتلا به بیماریهای مراقبتی در مردان کمتر شود.
  • ختنه از بروز سرطان دهانه رحم در شریک جنسی مرد ختنه شده نیز پیشگیری می نماید.
  • بروز التهاب سر آلت تناسلی (بالانیت) در مردان ختنه شده کمتر است.
  • ختنه احتمال ابتلا به بالانیپیست که نوعی التهاب قسمت ختنه گاه و آلت تناسلی مردانه است را کاهش می دهد.
  • پیشگیری از پارافیموز (عدم بازگشت پوست ختنه گاه بمحل اصلی خود) نیز از دیگر فواید ختنه نوزادان پسر است .
  • همچنین مردان بزرگسال که اقدام به انجام ختنه در سنین بالا کرده اند اظهار داشته اند که مشکل ارگاسم، انزال زودرس، درد در هنگام رابطه جنسی و … در آنها پس از ختنه بهبود زیادی داشته است.
فواید ختنه نوزاد در سنین نوزادی

چه نوزادانی آمادگی انجام ختنه را ندارند؟

با وجودیکه فواید ختنه نوزاد بسیار است و بهترین زمان ختنه در وقت نوزادی یعنی ۲۰ تا ۵۰ روزگی است اما در برخی مواقع نوزاد آمادگی لازم برای انجام عمل ختنه را ندارد. پزشک متخصص اطفال با معاینه نوزاد و بررسی شرایط او تشخیص می دهد که چه زمانی برای انجام ختنه بهتر است.

دکتر عباس معین که متخصص نوزادان و کودکان هستند با بیش از ۲۲ سال سابقه در زمینه ارائه خدمات پزشکی به اطفال و انجام ختنه می توانند با ویزیت نوزاد بهترین زمان را برای ختنه به شما پیشنهاد دهند. برای رزرو نوبت می توانید با شماره های ۰۹۰۳۸۶۱۵۸۱۵ و ۰۲۱۷۶۷۰۰۹۱۹ تماس حاصل فرمایید.

حال می خواهیم ببینیم چه نوزادانی آمادگی انجام ختنه را ندارند. اگر فرزند شما شرایط زیر را دارد مناسب ختنه نیست.

  • اگر نوزاد شما زودتر از موعد دنیا آمده و نارس است انجام عمل ختنه را باید تا زمانی که نوزاد به وضعیت ثابتی برسد به تعویق بیندازید.
  • اگر پوست آلت نوزادتان ملتهب است نباید تا زمانیکه التهاب برطرف شده عمل ختنه انجام شود.
  • اگر آلت نوزاد شما کوچکتر از حالت عادی است باید انجام ختنه را برای مدتی به تعویق بیندازید.

کلام آخر

در این مقاله با فواید ختنه نوزادان پسر آشنا شدیم و بررسی کردیم که چه نوزادانی آمادگی انجام ختنه را ندارند و باید چند ماهی ختنه آنها را به تعویق انداخت. چنانچه برای عمل ختنه فرزند خود به دنبال پزشک حاذق و کلینیک معتبری می گردید بهترین پیشنهاد ما به شما کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت) به مدیریت دکتر عباس معین واقع در محله تهرانپارس است. برای رزرو نوبت با کلینیک در تماس باشید.

فواید ختنه نوزاد چه نوزادانی نباید ختنه کنند

کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت)

در کلینیک یاهوسلامت به مدیریت دکتر عباس معین ارائه خدمات پزشکی نظیر جراحی های تنگی مجرای ادراری، ختنه به روش سنتی و حلقه ، جراحی های سرپایی، درمان زردی نوزادان و … انجام می شود.

ویدیوهای اتاق ختنه در پیج اینستاگرام دکتر معین قابل مشاهده است و شما می توانید با فضای کلینیک و اتفاقاتی که در اتاق جراحی رخ می دهد بیشتر آشنا شوید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۲۱۷۶۷۰۰۹۱۹ و ۰۹۰۳۸۶۱۵۸۱۵ تماس حاصل فرمایید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo